onsdag den 30. januar 2013

Stresshåndtering

I mit arbejde som psykoterapeut, coach og mindfulness instruktør, er det et mål at forstå stress så nuanceret og helhedsorienteret som mulig. Min definition på stress er, at det er en proces og et samspil. Min erfaring er, at det ofte er den enkeltes vurdering af situationen herunder vurdering ef egne ressourcer, oplevelsen af kontrol og valgmuligheder, der er afgørende for hvordan den samlede stressrespons viser kommer til udtryk.

Når jeg arbejder helhedsorienteret med det enkelte menneske, får mindfulness en naturlig og hensigtsmæssig plads i processen. Mindfulness meditation, der netop træner vores højere mentale evner, er den bedste metode til at lære at håndtere stress, angst og modgang på en mere effektiv og gennemgribende måde, der vil øge overskud, livsglæde og indre ro.

Mindfulness baseret på kognitiv terapi, er ikke en hurtig vej til symptomreduktion, til gengæld virker den, også på lang sigt. Evidensbaseret undersøgelser vidner om, at der er noget om snakken!

Læs evt. mere på min hjemmeside www.lilli-lewandowski.dk

Kh Lilli Lewandowski


Ingen kommentarer:

Send en kommentar